29 December 2016

Lesson 10: Mati

Mati.
Tak mungkin ku bisa lari.
Sampai bila harus begini.
Esok apa akan jadi.

Mungkin ku terleka.
Terbawa duka lara yang tercipta.
Jauh di sudut hati aku mengharap.
Agar ia berlalu selajunya.

Pergi.
Bila diminta ia pergi.
Ia masih tetap kembali.
Siapa yang perlu disalahkan.
Adakah diri atau hati.

Amarahmu, seksanya Kau yang tahu.
Seperti kecewa dihempap batu.
Sedih pilu, hanya itu yang ku tahu.
Terus mencuba agar ia berlalu.

Sampai bila?
Hingga ajal tiba?
Masih di takuk lama.
Biar mereka dengan dunianya.
Biar kita diterima pencipta.

Madahku bukan mengajarmu.
Madahku memujuk hatiku.
Agar bersama mendaki.
Gunung arasy yang tak pernah ku temu.
Sering dipinta dalam doaku.

Biarku mati dalam dakapanMu.
Jemput ku pergi dalam redhaMu.
Ku tak mahu dalam AmarahMu.
Itulah ketakutanku.

Terimalah aku.
Peluklah aku.
Dekatilah aku.
Rayuku.

Aku ingin bersamaMu.
Menikmati syurgaMu.
Menghirup anginMu.
Melewati bahteraMu.

Sungguh aku ingin mati.
Sungguh aku takut mati.
Hatiku, imanku tak pernah satu.
Tapi aku tahu, aku pasti.
Mati.

Sayangku.
Sayangiku.

0 'uJiAn':

 
;